GPMS-UiTM KUTUK FORUM MEMELUK ISLAM

Posted: Jumaat, 8 Ogos 2008 by GPMS-UiTM in Am & Pelbagai

Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung Cawangan Khas UiTM Malaysia turut mengutuk sekeras-keranya Forum Memeluk Islam yang dianjurkan oleh Majlis Peguam pada 9 Ogos 2008. Forum yang umum diketahui boleh menyebabkan kekeliruan kepada umat Islam . Forum yang juga dikhuatiri mengandungi agenda mempertikai peruntukan yang ditetapkan Perlembagaan Persekutuan mengenai hak orang Islam.

 

Forum tersebut juga turut menyentuh Artikel 121 (1A) Perlembagaan Persekutuan,Forum bertajuk ‘Memeluk Islam’ akan menyentuh artikel berkenaan yang menjelaskan Mahkamah Tinggi tidak boleh membuat sebarang keputusan membabitkan bidang kuasa Mahkamah Syariah dan umat Islam di negara ini.

 

Forum itu akan berlangsung pada 9 Ogos ini di pejabat Majlis Peguam di sini, juga akan membincangkan keperluan untuk mengkaji semula beberapa kes sebelum ini termasuk berkaitan memeluk Islam.

 

GPMS-UITM Malaysia tidak akan berdiam diri jika terdapat mana-mana organisasi yang mencabar hak keistemewaan orang Melayu yang juga telah tertulis dalam Akta Perlembagaan Malaysia.

 

 

 

Advertisements
Komen-komen
  1. bobkhairul berkata:

    melayu bodoh macam anjing
    melayu bangsat suka buang masa !!
    melayu bangang macam babi suka makan ubat sex yg murah2
    melayu takdak agama letak kat jubo, cakap islam tapi poorah!!
    melayu celaka sampai mampos tak maju suka dengki sama melayu!!
    melayu sial puki mak rempit menyusahkan orang ramai !!
    melayu pundek budak sekolah malas nak mampos!!!
    melayu isap dadah musuh negara malaysia ini !!!
    Melayu kerajaan pon bodoh bangang dok pelihara penagih dalam serenti!!!
    melayu tak hormat orang tua perasaan pandai tapi bodoh bahalol !!!
    melayu kurang hajar tak hormat cikgu takdak otak pemalas pegi skolah !!!
    melayu gengster takdak batu pelir sama melayu bole la cibai !!!
    melayu bolan posa main mercun mengalahkan cina !!!
    melayu gedik mengada-ngada otak bodoh perangai malas !!!
    Melayu bodoh dan tak maju sampai bila-bila!!!
    melayu Ketua ka, Penghulu ka, cikgu ka, budak sekolah ka, jiran ka…semua SAMA saja…
    perangai macam PUKI MAK!!! takdak sopan santun…
    MELAYU = BANGSA YG AKAN HANCUR SUATU MASA NANTI….

    Lihat sekeliling kau, melayu banyak jenayah..
    melayu banyak sosiaI..
    melayu banyak merogol..
    melayu banyak membunuh..
    melayu makin ramai miskin..
    melayu makin ramai main skim cepat kaya dan tak pernah serik pon !!!
    sebab??? nak cepat KAYA la konon…kerja PEMALAS… tuan tanah la katakan…
    melayu beli barang nak murah2 je… tawar-menawar takde adab langsung…
    melayu punya kedai makan kotor…kedekut nak kuar modal… pikir UNTUNG je… kata islam!!!!
    ramai melayu tak pedulikan jirannya… even sedara mara.. keluarga bla bla..
    takdak hormat dan bagi pertolongan pun… kalau org lain tolong mula la mengata… bodoh !!!
    budak2 kecik melayu pun dah kurang ajar sekarang…naik moto dalam kampong, perumahan…
    sekolah malas nak mampos!!! kena cubit skit mak bapak datang la nak pukol cikgu!!!
    Otak macam takde tamadun… Yahudi pon tak bangang macam MELAYU sekarang !!!
    budak2 sekolah perangai macam binatang sebab mak bapak diaorang pun BINATANG!!!
    Pemimpin MELAYU kuat makan RASUAH.. time acara agama buat2 innocent la…tunjuk baik la…
    walhal satu Dunia dah tahu perangai dia… pastu yang si pengikut pun 2 X 5 jugak la!!! bodoh !!
    Cikgu Melayu kerja pemalas…nak rotan budak pun takot!!! bangsa sendiri la konon…kesian kat budak la konon…
    banyak alasan.. kerja cikgu pon banyak menipu kat sekolah… kerja PIBG kutip duit je… nak belanja buat pe2 cukut kedekut…
    sekolah melayu suka paksa budak2 kutip derma.. guru besar malas pakai otak, keje nak bagi ARAHAN je…
    Melayu suka pakai baju KOT. Panas nak mampos pon pakai baju KOT ngan tie…… bodoh!!!
    kalau boleh yang keje peon ngan opis boy pun nak pakai tie and kot….
    orang putih pon dah jarang yang pakai benda tuh sekarang… si bangsat melayu ni lagi nak memartabatkan benda tuh!!!
    Polis??? Lagi pemalas macam anjing… kerja mamut!! aku malas nak tulis korang sendiri pon paham…
    See the truth is all around you..
    cuma hati kau lebih kerap dan kuat untuk berkata ‘TIDAK!!! BANGSAKU BUKAN BEGITU !!! (kononnya la….)
    Lepas tuh kita kata “ALAA…BANGSA LAIN PUN SAMA!…”
    Melayu Pantang DI Cabar???? Poooorah……..
    Mengaku sajelah wahai bangsat melayu yang sebenarnya…
    Melayu MEMANG MUDAH LUPA & MELAYU MEMANG BANGSATTT !!!!
    ko tunggu la amerika datang JAJAH balik malaysia ni…
    masa tu barulah nak BERSATUUUUUU (kononnya la….)
    Kebodohan dan Bangangnya orang dulu tu la yang buat tanah melayu ni kena JAJAH dek omputih !!!
    Korang pun sama gak la… buat bebanyak perkara BODOH dan Bangang pastu tunggu
    Amerika ke Britain ke datang JAJAH…..
    Dah…dah… Aku benci

  2. melayu berkata:

    kpd encik bobkhairul,

    siapakah anda? kenalilah diri anda dulu…

    jgn hanya berkata2 shj.. ade tindakan utk mengubah segala yg buruk? atau kamu lebih suka dan rela dgn ape yg berlaku di depan mata?

    tepok dada tanya hati.. ikhlas ke berjuang?..

    di mana bumi di pijak, di situ langit dijunjung..

    assalamualaikum

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

w

Connecting to %s